Nasveti

Boj proti stresu za polno življenje

Bliža se novo leto in z njim nekaj težko pričakovanih dni oddiha. Sliši se čudovito, kot v filmu. Družinsko druženje in prosti čas s prijatelji. Spanec bomo podaljšali za kako uro, dve ali tri, predajali se bomo kulinaričnim dobrotam, dnevne sobe bodo polne smeha naših najljubših gostov, lahko se bomo brez časovnega pritiska usedli pred televizijo in odkljukali vse filme, ki smo jih celo leto zbirali na seznamu »nujnih ogledov«, brez skrbi in slabe vesti bomo budni pozno v noč, naslednji dan pa se bomo zbudili polni dobre volje, saj nam še ne bo treba na delo. Pa bo res tako? Se, ko se nam ponudi priložnost nekajdnevnega dopusta, res znamo sprostiti, odmisliti službene skrbi in le uživati v družbi družine, prijateljev ali sami s seboj in svojimi najljubšimi hobiji? Brez preganjavice, slabe volje, pritiskov ali slabe vesti? Če je vaš odgovor pritrdilen, vam uspeva nekaj, kar vse več ljudem predstavlja težavo, vendar bi za zdravo in polno življenje morali to znati vsi. A govoriti oz. pisati je vedno lažje kot storiti. Ob koncu leta bomo nekaj besed namenili nujnosti sproščanja in uživanja v prostem času.

V idealnem svetu bi bil naš hobi hkrati naša služba. Nekateri to srečo imajo. Seveda to nikakor ne pomeni, da takšna služba ne zahteva veliko motivacije, energije, časa in napora, le da je v tem primeru premagovanje stresa, ki ga prinašajo delovne naloge, nekoliko lažje. Vse pogosteje se v povezavi z napornimi delovniki in hitrim življenjskim tempom govori o stresu. Za kaj gre? Stres je reakcija celega telesa na potencialno škodljiv in ogrožajoč stresni dejavnik. Problematično je, če se stres kopiči in postane del vsakdana. Vsakodnevni stres lahko ogrozi naše zdravje, počutje in celo vpliva na odnose z našimi bližnjimi.

Simptomi stresa se lahko razvijejo že v nekaj trenutkih po stresnem dogodku, trajajo pa lahko tudi več dni. Med simptome stresa prištevamo napetost in razdražljivost, občutek utrujenosti, nespečnost, težave s koncentracijo in spominom, pospešen srčni utrip, prenajedanje, pogoste glavobole in bolečine v mišicah, slabost, občutek manjvrednosti in pesimistično razmišljanje, izogibanje družbi, občutek nezaželenosti in nekoristnosti, spremenjeno prebavo in apetit, bolečine v želodcu, hrbtu ali v žlički.

Stres je tudi krivec za razvoj ali napredek mnogih resnih zdravstvenih težav, kot so bolezni srca, prebavne težave, težave s spanjem, težave s prehranjevanjem in vzdrževanjem telesne teže, depresija, težave s kožo ipd.

Rešitev je jasna – stresu se moramo izogniti! Kako to storimo? Stres lahko omejimo z ločevanjem opravil in obveznosti na nujne in tiste, ki lahko počakajo. Naučiti se moramo reči ne in se izogibati nenujnih stikov z ljudmi, ki nas izčrpavajo in nam povzročajo slabo voljo. Stres nastane tudi, ko se s težavami ne soočimo, temveč jih držimo v sebi in jih kopičimo, dokler ne zmoremo več, zato se v boju proti stresu velja soočiti s težavami takoj, ko nam pridejo na proti. Okolice ne moremo spremeniti, za čim manj stresnih situacij pa lahko spremenimo sebe in svoj pogled na situacije, v katerih se znajdemo. Sliši se preprosto, a vemo, da zadeva v praksi zahteva veliko časa, truda in vztrajnosti.

Lahko storimo še kaj? S težavnimi situacijami se najlažje soočimo, če smo zdravi. Zato je pri premagovanju stresa ključnega pomena zdrava in uravnotežena prehrana. Katera živila pomagajo zniževati stres? Med opaznejšimi so špinača, ki vsebuje veliko magnezija, ki preprečuje visok pritisk in pomaranče, ki vsebujejo veliko vitamina C. Ribe so bogate z omega – 3 maščobami, oves pa vsebuje veliko vitamina B. Tu pa je tudi nam najljubša – čokolada! Kakav je bogat z magnezijem, ki ugodno deluje v boju s stresom in izboljšuje spanje. 

Pomemben je tudi zadosten vnos tekočine in izogibanje alkoholu, cigaretam ter kavi. Brez redne telesne vadbe, seveda, ne gre. Tako poskrbimo za zdravo telo, dobro počutje in krepitev imunskega sistema. Pogosto premalo cenjen je tudi spanec. Za zdravo življenje in soočanje z dnevnimi obveznostmi je naspanost poglavitnega pomena. Za osnove smo tako poskrbeli. Pa je to dovolj? Za dobro počutje je pomemben tudi pogovor. Čas s prijatelji ima na nas lahko terapevtski učinek, prav tako posvečanje našim hobijem. Za piko na i pa protistresno deluje masaža, za katero si premalokrat vzamemo čas in si jo pogosto privoščimo, ko že močno čutimo posledice sedenja, pomanjkanja gibanja, slabega spanca in daljšega stresnega obdobja. Vendar je masaža koristna tudi preden se pojavijo težave, deluje namreč pomirjujoče, sproščujoče in nas napolni z novo energijo.

V Hiši kozmetike Lišparija se lahko naročite na klasično masažo, s katero sproščamo napetosti v mišicah ter spodbujamo krvni in limfni pretok. S klasično masažo lahko zmanjšamo srčni utrip, znižamo krvni tlak, povečamo prožnost mišic in kože ter spodbudimo izločanje endorfina. Redna klasična masaža pa pomaga tudi proti depresijimotnjami spanjaanksioznosti in nas pomiri po napornih in stresnih dnevih. Pozitivni učinki klasične masaže so opazni tako na fizični, kot tudi na duševni ravni.

V boju proti stresu lahko veliko naredimo sami, za sprostitev z masažo ali spodbuditev dobre volje z lepotnimi popestritvami, pa smo vam v Hiši kozmetike Lišparija vedno na voljo.

Facebook Twitter Google+ Pinterest
×

Log in