Nasveti

Spomladanska utrujenost

Kako jo preprečiti sami in kako vam lahko pomagamo mi?

 

V obdobju od sredine marca pa do sredine aprila se veliko ljudi pritožuje nad težavami z utrujenostjo in pomanjkanjem energije. Pogosto se pogovarjamo o t.i. spomladanski utrujenosti. V pričujočem prispevku bomo pojasnili, za kaj pri tem neljubem prehodnem obdobju gre ter kaj za povrnitev energije in odpravljanje s tem obdobjem povezanih težav lahko naredimo sami.

 

 

Za spomladansko utrujenost smo verjetno vsi že slišali, morda smo jo tudi sami že izkusili. Pa vemo, za kaj gre? Kaj spomladanska utrujenost sploh pomeni? Medicina spomladanske utrujenosti ne uvršča med bolezni. Večina strokovnjakov jo opredeljuje kot stanje, ki se pojavi ob prehodu iz zime na pomlad oz. kot začasno motnjo v razpoloženju. Ne glede na opredelitev pa je večini teorij skupno, da gre za hormonsko neravnovesje. Spomladanska utrujenost označuje utrujenost, pomanjkanje energije, izgubo motivacije, zaspanost, kljub temu, da smo dovolj spali, težave s koncentracijo, lahko tudi pomanjkanje apetita in splošno slabo počutje.

 

Zakaj pa pride do tega? Eden od razlogov se skriva v drugačnih zimskih navadah. Pozimi so naši dnevni obroki bolj mastni in težji. Ker nimamo tolikšne izbire sezonske zelenjave in sadja ali ker nam bolj prija težja hrana, tega pojemo mnogo manj ter tako užijemo manj vitaminov in mineralov. Posledično imamo manj energije. Spomladi pa so dnevi vedno daljši, kar vpliva na pospešitev metabolizma, za kar porabimo več energije in kar občutimo kot utrujenost. Posledica hladnih in krajših zimskih dni je tudi naša »lenoba«. Ker mraz ni najbolj naklonjen zunanjim športom, hkrati pa nas po končani službi v zimskih mesecih domov pogosto pospremi tema, ki prepreči tudi popoldanski sprehod, se pozimi navadno polenimo. V pomlad torej zakorakamo z manj kondicije in manj energije. Drugi razlog za spomladansko utrujenost se skriva v spremembi temperatur. Ob zvišanju temperatur se razširijo žile, krvni pretok se poveča in, kot prej omenjeno, se pospeši presnova. Za to porabimo veliko energije, kar se zopet kaže kot utrujenost. Velik dejavnik pri spomladanski utrujenosti pa so tudi hormonska nihanja, ki so seveda prav tako povezana z vremenskimi spremembami. Pozimi prevladuje t.i spalni hormon, imenovan melatonin. Ko se dnevi začnejo daljšati, pa se začne ponovno tvoriti čez zimo porabljeni hormon sreče, serotonin. Sprememba razmerja med hormoni pa pri nas povzroči občutek utrujenosti  in razdražljivosti.

 

Ko so nam osnove teorije jasne, pa sledi vprašanje, kako se spomladanske utrujenosti obraniti ali kako to, kolikor je le mogoče, zmanjšati? S pravilno prehrano in rednim gibanjem lahko vedno vplivamo na dobro počutje in tudi spomladansko utrujenost je moč omiliti s pravo hrano in telesno aktivnostjo. Pomembno je, da si obroke smiselno razporedimo, da obrokov ne zanemarjamo, da so ti redni, pogosti in v manjših porcijah. Te naj vključujejo čim več sadja in zelenjave, predvsem pa je pomemben vnos vitamina C in železa. Priporočljivo se je izogibati močno začinjeni, presladki in mastni hrani. Nujen je zadosten vnos vode, za katerega je splošno znano, da preprečuje utrujenost, slabo počutje, pomanjkanje energije in glavobole. Spomladansko utrujenost lahko preženemo ali vsaj omilimo tudi s telesno aktivnostjo. Zjutraj lahko za boljše počutje poskrbimo s pretegom in raztegom hrbtenice. Čez dan pa z gibanjem v naravi, torej s sprehodi, pohodi, tekom ali ostalimi športnimi aktivnostmi. Tako se nadihamo svežega zraka, se izpostavimo sončnim žarkom in pospešimo krvni obtok. Za večjo energičnost je priporočljiv tudi hladen tuš in pitje vode preden začutimo žejo.

Zgoraj navedeno lahko naredimo sami. Kaj pa lahko Hiša kozmetike Lišparija naredi za vas? Na sprostitev, razstrupljanje in prekrvavitev ugodno vplivata tako ročna limfna drenaža, kot tudi klasična masaža.

 

 

Facebook Twitter Google+ Pinterest
×

Log in